עברית
Close
אין מוצרים בעגלת הקניות שלך
חיפוש
בחזרה לרשימת הכתבות

10 כללים חשובים לרכיבה בטוחה

 

1. רכיבה עם ציוד מגן: קסדה תיקנית, מעיל, אפוד מתנפח, כפפות, מגני ברכיים, משקפי שמש ביום או משקף סגור בלילה. כל אחד מאלה ישמור על בטיחות הרוכב.

2. רכב דו גלגלי תקין: בלמים תקינים, לחץ אויר בהתאם להוראות יצרן, החלפת צמיגים בלויים ותשומת לב בעת רכיבה עם צמיגים חדשים. רכיבה עם אורות דולקים.

3. כניסה לצמתים: להאט ולהפנות מבט מקדים לכל הכיוונים טרם כניסה לצומת. תמיד לבדוק לפני שהצומת פנוי.

4. רכיבה בשוליים: צפייה דרוכה לכל הפרעה מצד מכוניות, בעיקר בזמן מעבר של ירידה במחלף. לחפש את אלה ששכחו לרדת במחלף וקופצים בשנייה האחרונה. לרכב רק מעט מעל למהירות התנועה.

5. מהירות מתאימה לתנאי הדרך: מוצע לרכב במהירות מתאימה לתנאי הדרך וליכולות של הרוכב. מרחק העצירה מתארך מאוד על כל קמ"ש נוסף.

6. פניה: לחפש מכשולים שונים על הכביש – חול, שמן, מים, קרטונים, שקיות, צבעי סימון נתיבים ועוד. כל דבר שאינו אספלט נקי ויבש פוגע באחיזת הכביש.

7. רכיבה בין מכוניות: לעיתים נהגי המכוניות כלל אינם רואים את האופנוע או הקטנוע כתוצאה מהימצאותו ב"שטח מת". כמו כן מוצע להיזהר מפתיחת דלתות רכב בזמן עצירה ומשינויי נתיב פתאומיים.

8. רכיבה בכביש רטוב: מוצע לשמור על מרחק גדול יותר מהמכוניות ולרכב בזהירות רבה יותר. מרחק העצירה גדל בכביש רטוב.

9. ימי גשם ראשונים בכל שנה: השמן עולה ונשטף מהכבישים לכן חשוב מאוד להיות מודעים למצב, לרכב לאט, לשמור מרחק גדול ממכוניות ולנסות להימנע משינויי כיוון פתאומיים. בארץ הפסקות בין ימי הגשם בחורף ארוכות לכן יש להיות מודע לאפשרות הישנות המצב.

10. צפייה קדימה בזמן הרכיבה: סריקה של עשרות מטרים קדימה לאיתור דברים שעלולים להפריע בנתיב הרכיבה בעוד מספר שניות ספורות – מכוניות שהאטו, אוטובוסים שעוצרים בתחנה וכל דבר שעלול בעוד כמה שניות להוות חסימה לנתיב הרכיבה.

חשוב להיות מוגנים, ערניים ומודעים בכל עת למשתמשי הדרך האחרים ולתנאי הכביש ולנהוג בהתאם.

 
תגובות
הוסף תגובה Close Comment Form